• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

ילדי הרופאות והרופאים של רמב"ם נכנסו לנעלי ההורים

בובות ודובים עברו בדיקות וטיפולים רפואיים על ידי ילדי הצוות הרפואי של רמב"ם, שבאו ללמוד מה עושים אמא ואבא בעבודה | ד"ר שני פלד, רופאת ילדים ומיוזמות האירוע: "חשוב להכיר להם את המקום שבו אנחנו נמצאים כל כך הרבה שעות וימים"

אלון פיינרמן, בן 7, בנה של ד"ר שירה פיינרמן תל-דן, מיון ילדים. צילום: דוברות רמב"ם

בובות שעברו בדיקות גופניות מקיפות, הסברים על צילום רנטגן בקופסת קרטון ובדיקת רופאה שצריכה קצת עזרה כדי לעלות על הכיסא – כך נראה בית החולים "רות" לילדים שברמב"ם לפני כמה ימים, כשילדי הצוות הרפואי הגיעו לבקר במקום העבודה של אמא ואבא, והפכו אותו לבית חולים לילדים – הגירסה הלימודית.

מקטנים ועד גדולים – הילדים, בני הזוג, הסבים והסבתות, הנמנים על משפחות הצוותים הרפואיים שמטפלים בילדים ברמב"ם, לקחו חלק במגוון של פעילויות שמטרתן היתה להכיר להם את עולם הרפואה באופן חווייתי ולהציג בפניהם את המקום שבו קרובי משפחותיהם מבלים שעות רבות בעבודה שלה הקדישו את חייהם.

יובל אלון, בת 6.5, בתה של ד"ר אדוה אלון, מחלקת ילדים א'. צילום: דוברות רמב"ם

"אמא שלי רופאה. היא מרפאה אנשים. מרפאה ילדים", הכריז מעיין פלד בן ה-5.5 ובנה של ד"ר שני פלד, רופאה במחלקת ילדים ב' ומיוזמות האירוע, שהסבירה את החשיבות של הפעילות הזו: "הזמנו פעם ראשונה את כל האנשים שיקרים לנו כדי להכיר להם את המקום הזה שאנחנו נמצאים בו כל כך הרבה שעות וימים. המשפחות שלנו נותנות לא מעט כדי שנוכל להיות פה ולטפל באנשים. היה חשוב לנו להראות להם את המשמעות של הנתינה הזו, לתת להם להיות חלק מהגאווה הזו".

שי מרום, בת 7, בתה של ד"ר דנה מרום, מיון ילדים. צילום: דוברות רמב"ם

הילדים משתתפי האירוע נהנו מתחנות בדיקה של בית חולים לדובים וניסו טיפולים רפואיים שונים, בדיקות ושימוש במכשור רפואי על הבובות האהובות שהביאו מהבית, למדו מקרוב על בדיקות ראייה וגרון, בדיקות דם, ביצוע צילומי רנטגן, הסבר מעשי על בובות החייאה ושימוש במכשיר דיפברילטור חיצוני. הילדים התנסו בתחנת בדיקות אולטרסאונד בהן ראו הילדים את מערכות האיברים שלהם וקיבלו הסברים אודותיהן, תחנות בדיקת לחץ דם וסוכר למבוגרים והרצאות קצרות על נושאים רפואיים שונים.

ריף אדדי, בת שנתיים, בתה של ד"ר גל אדדי, מחלקת ילדים א'. צילום: דוברות רמב"ם

"זו חוויה של גיבוש והעלאת מורל בראש ובראשונה", מסכם ד"ר אמיר חדש, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כוויות בילדים ברמב"ם וממארגני האירוע. "פתיחת צוהר למשפחות שמאפשרות לבן המשפחה להעניק את זמנו ואת מרצו לציבור הרחב למשך פרקי זמן מאוד ארוכים, לטיפול באנשים ולהצלת חיים. רצינו להכניס אותם לכור ההיתוך המדהים הזה שיש לנו פה, שמאחד את כולנו סביב מטרה של טיפול חומל ומקצועי בילדים, ממש כמותם. זהו אירוע ראשון מסוגו ואנחנו מקווים שיהפוך למסורת".

נושאים קשורים:  רמב"ם,  ילדי רופאים,  הורים רופאים,  חדשות,  גיבוש
תגובות