חדשות

הסרט הישראלי "וולוו ודיניה" זכה בפרס בפסטיבל הסרטים של ה-WHO

סרטה של דינה סטסקוביץ העוסק בוולוודיניה, תסמונות כאב במהלך חדירה, זכה בקטגוריית "בריאות, זכויות, מיניות ופוריות" ולשבחים מראש ארגון הבריאות העולמי

מתוך "וולו ודניה". צילום מתוך: YouTube

דינה סטסקוביץ, יוצרת ישראלית, זכתה בפרס בפסטיבל סרטים לבריאות של ארגון הבריאות העולמי (WHO) שנערך בשבוע שעבר בז'נבה. הסרט "וולוו ודיניה", בן 4.27 דקות,  שיצרה סטסקוביץ לפרויקט הגמר בתואר בתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי HIT בחולון, עסק בוולוודיניה, תסמונות כאב במהלך חדירה. הסרט זכה בקטגוריית "בריאות, זכויות מיניות ופוריות".

"שוחחתי עם אנשי מקצוע רבים בתחום ועם נשים שסובלות מכאבים ביחסי מין ושילבתי לייב אקשן ואנימציה ליצירת סרט קצר. הסרט מבוסס ברובו על חוויות אישיות, ובו מונולוג של אישה המתמודדת עם האתגרים הרבים של תסמונות כאב חודרות, החל מעימותים עם רופאים, בני זוג ואחרים שאינם מבינים את כאבה ועד לקושי בקבלת אבחנה והתמודדויות של תחושת שונה מהחברה", סיפרה סטסקוביץ לדוקטורס אונלי.

כ-3%-18% מהנשים סובלות מכאבים ביחסי מין בדרגות כאב שונות. כאבים אלה נובעים מתסמונות כאבים במהלך חדירה בפות ובנרתיק. התופעה הנפוצה אינה מדוברת מספיק, נשים אינן מכירות בה ולא יודעות ממה הן סובלות, וברמה החברתית זה נושא שאין  מדברים עליו מפני שהוא אינטימי וחושפני. אישה תעבור בממוצע כעשרה רופאי נשים עד לקבלת אבחנה מפני שרק מספר קטן של רופאים מתמחים בתחום בארץ, ואלה שאינם מתמחים לרוב לא מודעים להיקף הבעיה ולאפשרויות הטיפול.

"הנושא תמיד תפס מקום גדול בחיי ובמיוחד מאז שקיבלתי אבחנה לווסטיבולידיניה (תסמונת כאב במבוא העריה) לפני כארבע שנים", אמרה סטסקוביץ והוסיפה: "העלאת המודעות לתסמונות אלו ונורמליזציה שלהן יכולות לעזור ליותר נשים לזהות את האפשרויות הזמינות לטיפול. והכי חשוב, זה יכול להקל על הקשיים בקבלה עצמית שאיתם מתמודדות נשים אלו".

מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר  טדרוס גברייסוס, צייץ בטוויטר את ברכתו לסטסקוביץ על זכייתה בפרס על סרטה. הסרט זכה גם בפרס "מקוריות ויצירתיות'" בפסטיבל התמונה הנעה של אוניברסיטת UCL בלונדון.

נושאים קשורים:  חדשות,  וולדניה,  סרט,  ארגון הבריאות העולמי,  סטסקוביץ
תגובות
אנונימי/ת
12.06.2023, 21:27

נושא חשוב מאוד