חדשות

לאחר המחסור, התחדש מלאי התרופות לטיפול בחולי קורונה

בעקבות תלונות על המלאי שאזל, משרד הבריאות חידש את אספקת התרופות האנטי ויראליות לקופות החולים | נכון לתחילת השבוע, בבתי החולים מאושפזים כ-200 חולי קורונה

פקסלוביד, תרופות לקורונה. אילוסטרציה

התחדש מלאי התרופות לטיפול בחולי קורונה קשים -כך מדווחים בקופות ובבתי החולים. כזכור, לפני כחודשיים הודיע משרד הבריאות לקופות החולים כי מלאי התרופות פקסלוביד ומולנופירביר לטיפול בחולי קורונה אזל וכי הוא פועל לחידוש המלאי.

התרופות האנטי ויראליות ניתנות סמוך להופעת התסמינים בעיקר לאוכלוסיה מבוגרת ולחולים בקבוצות סיכון על מנת למנוע הידרדרות, תחלואה קשה ואשפוז.

בבתי החולים מדווחים על חידוש המלאי של רמדסיביר בכמות מוגבלת. רמדיסיבר מיועדת רק לחולים עם קורונה קשה ומאושפזים והיא ניתנת בעירוי לווריד במשך חמישה עד עשרה ימים בהתאם לחומרת המחלה.

פקסלוביד (Paxlovid), תרופה חדשנית שפיתחה חברת פייזר לטיפול בחולי קורונה במצב קל עד בינוני המטופלים בקהילה, שלהם גורמי סיכון שעלולים לגרום למחלתם להפוך לקשה ואף לקטלנית. במחקר הקליני שנעשה על פקסלוביד נמצא כי היא מפחיתה משמעותית את שיעור האשפוזים. התרופה קיבלה אישור חירום של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בדצמבר 2021 ואושרה לשימוש גם בישראל.

מקופת החולים מאוחדת נמסר כי פקסלוביד הגיעה לקופה ותועבר לבתי המרקחת בשבוע הקרוב. משירותי בריאות כללית נמסר כי התקבלה הודעה על חידוש ההקצאות לקופות וכי התרופה תגיע לקופה בראשית השבוע הקרוב. מקופת חולים לאומית נמסר כי חודשה האספקה על ידי משרד הבריאות השבוע ומלאי נשלח לכל קופות החולים.

נכון ליום א' השבוע, מספר המאושפזים עם קורונה על פי נתוני משרד הבריאות עומד על פחות מ-200, מספר החולים שמצבם מוגדר קשה - 21. ארבעה חולים במצב בינוני ו-166 חולים במצב קל.

נושאים קשורים:  פקסלוביד,  רמדסיביר,  מולנופירביר,  קופות החולים,  קורונה,  תרופות לקורונה,  חדשות