חדשות

סכסוך כספי בין "מכבי" ל"הדסה" מביא לשליחת מטופלים מירושלים לאשדוד

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח כי בעקבות עימות על שיעורי ההנחה לחברי הקופה ב"הדסה", נאלצים מאות מטופלים, ביניהם חולי סרטן, להגיע לבתי חולים אחרים, למרות שהם גרים בירושלים

קופת חולים מכבי. צילום: שאטרסטוק

סכסוך כספי בין המרכז הרפואי "הדסה" בירושלים לבין קופת חולים "מכבי" מוביל לשליחת מאות מטופלים, ביניהם חולי סרטן, לטיפולים באשדוד, במקום לקבלם בירושלים; כך מדווח הבוקר (ה') "ידיעות אחרונות".

לפי הדיווח, "בחודשים האחרונים החליטה קופת חולים מכבי שלא להפנות מבוטחים לקבלת טיפול בהדסה בעקבות מחלוקת על התשלום עבור הטיפול". העיתון מסר כי הגיעו לידיו תכתובות דואר אלקטרוני של בכירים בקופה המבקשים מהרופאים שלא להפנות יותר את מבוטחי מכבי לבית החולים.

תלונות על כך הועברה למשרד הבריאות. "בקופת חולים מכבי החליטו לסחוט את בית החולים על מנת לקבל הנחות על הטיפולים", מצוטט בדיווח "גורם בכיר" בהדסה, "מי שנפגע מההחלטה הם החולים. אנחנו לא מתכוונים לוותר ולהיכנע לסחטנות". בית החולים מעריך שחלה ירידה של כ־25% בהפניות אליו של קופת החולים מכבי בחודשים האחרונים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בין החולים שנאלצים לנסוע לבתי חולים אחרים, מסר העיתון, גם חולים אונקולוגים שהרצף הטיפולי בהם נפגע בעקבות ההחלטה.

חולה בסרטן שד הנמצאת במעקב בשנים האחרונות ומטופלת במרפאות הדסה סיפרה לעיתון: "עד לפני כמה שבועות הכול היה בסדר. הייתי מגיעה למרפאות בית החולים לביקורת. אבל פתאום הודיעו לי שלא נותנים בקופת החולים טופס התחייבות לבית החולים. אני לא יכולה לראות עכשיו כירורג שד, אונקולוג ורופא סוכרת שממנה אני סובלת.

"הייתי צריכה לעשות בדיקת CT, התקשרתי לקבל הפניה (טופס 17) אבל אמרו לי שאני לא יכולה לעשות את זה בהדסה. הפנו אותי לבית החולים אסותא באשדוד. זה חייב יום חופשה מהעבודה. למה אני צריכה לקבל טיפול אצל רופא אחר ולא אצל הרופא שטיפל בי עד היום?"

במכתב תלונה אחר שנשלח למשרד הבריאות כתב מבוטח: "אני כבר כמה שנים בשיקום בהדסה ולפני שלושה שבועות סיימתי סדרת טיפולים. מאז אני בלי טיפולים למרות שהרופא המליץ על סדרה של עוד 24 טיפולים. לא ייתכן שנאלצתי לשלם באופן פרטי להדסה לצורך קבלת הטיפול".

אם לחולה בת 45 הסובלת מסרטן במוח, תושבת ירושלים, הוסיפה: "היא טופלה מהרגע הראשון בהדסה. אבל לפני כמה שבועות התבשרנו שהנהלת קופת חולים מכבי לא מאשרת עוד בדיקת MRI בהדסה, וצריכים ללכת לבית חולים אחר. מבחינתנו זו מכה קשה מאוד. אנחנו לא מכירים שם אף אחד. זו פגיעה ברצף הטיפולי. הבת שלי נבדקת כל שלושה חודשים. יש לה צוות קבוע ומטפלת צמודה. לשנות עתה את מקום הטיפול בגלל מאבקי כוח איננו תקין".

תגובת קופ"ח מכבי: "אנו במגעים עם הדסה בתקווה להגיע להסכם לטובת החולים כפי שיש למכבי עם רוב בתי החולים בארץ".

נושאים קשורים:  חדשות,  עימות,  המרכז הרפואי "הדסה",  הנחה,  מחלוקת,  "ידיעות אחרונות",  מכבי שירותי בריאות
תגובות
אנונימי/ת
03.11.2017, 15:32

התגרן הראשי שעומד בראש הדסה לוחץ על הקופות לקבל את המחירים שלו ולא לתת הנחות כפי שמקובל בהסכמי Capping.
המסחארה הזאת מתנהלת כל שנה מחדש... על חשבון מי? על חשבון המבוטחים.
התסריט ידוע: תעלה צעקה מהחולים, העתונות תעשה את שלה, הקופה תיבהל ותוותר והדסה תתעשר...

אנונימי/ת
08.11.2017, 07:57

כבודו האנונימי לא מדייק (בלשון המעטה). הדסה לא רוצה לגבות פחות מהסכמי הcapping ולו בגלל שמשרד הבריאות אינו מאפשר זאת. מעבר להסכמי ה capping השערורתיים, היו למכבי הנחות מפליגות נוספות. המצב הגיע שעל ביקור במרפאות חוץ שילמה מכבי להדסה 6 ש"ח (אם הרופא שתה קפה במהלך הביקור נגרם הפסד גולמי). בהדסה החליטו בצדק לשים קץ להנחות המפליגות והבלתי הגיוניות - מכבי, שהתרגלה להוצאה אפסית מנסה לשמר אותה (מותר לה לנסות - ככה זה אבל הדסה לא חייבת להסכים). בנוסף, אם אתה מכיר את הסכמי ה capping אתה יודע שמכבי מחוייבת להוצאה מינימלית בהדסה כך שאינה יכולה לייבש את כל טפסי ה 17.