חדשות

קופות החולים יהיו רשאיות להפחית במינון הקבוע של הקיטרודה

חוזר מעודכן של מנכ"ל משרד הבריאות קובע: הקופות רשאיות להפחית במינון התרופה לחולי סרטן ריאות וסרטן עור, אך רופאים יוכלו לבקש להחזיר את המטופלים למינון אחיד, על פי שיקול דעתם המקצועית

אחות מעניקה טיפול בבית חולים. אילוסטרציה

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן הכריע במחלוקת שנמשכה למעלה משנה: קופות החולים רשאיות להפחית במינון התרופה קיטרודה עבור חולי סרטן ריאות וסרטן עור. כיום, לפי רישום התרופה, המינון שלה קבוע - 200 מ"ג לכלל החולים. חוזר המנכ"ל החדש קבע כי הקופות רשאיות לתת מינון מופחת תואם למשקל הגוף של המטופל.

הנושא עלה לדיון במועצה הלאומית לאונקולוגיה וגם בוועדת הבריאות של הכנסת נוכח התנגדות שהציגו רופאים בכירים. אלא שעתה נימק פרופ' אש את החלטתו בכך שזכותן של קופות החולים לקבוע משטרי טיפול ומינון תרופתיים. "קביעת מדיניות רפואית מושכלת, הנשענת על אדנים מקצועיים מוצקים, גם אם מערבת שיקולים כלכליים, אין בה בהכרח משום פגיעה בזכויות המטופלים", צוין בחוזר.

ד"ר עידו וולף (צילום: איכילוב)

פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב, יו"ר המועצה הלאומית לאונקולוגיה. "חוזר המנכ"ל שפורסם מאוזן" (צילום: "איכילוב")

עם זאת נקבע: חולה סרטן שהחל לקבל טיפול במינון הקבוע הנ"ל של התכשיר ימשיך לקבל אותו גם להבא. לרופאים ניתן להגיש בקשה להחזיר את המטופלים שלהם למינון אחיד, על פי שיקול דעתם המקצועית.

"מחובתה של קופת החולים לאפשר לרופאים המטפלים להגיש בקשות החרגה מנומקות, במקרים פרטניים שבהם קיימת עדיפות רפואית מוכחת לטיפול במינון הקבוע. על הקופה חלה החובה לשקול בכובד ראש כל בקשה כזאת ולהיענות לה בחיוב במקרים שבהם הידע הרפואי העדכני תומך בכך. כל בקשת החרגה תענה על ידי קופת החולים בתשובה מנומקת בכתב", צוין.

פרופ' עידו וולף, יו"ר המועצה הלאומית לאונקולוגיה, הגיב בדיווח של מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום": "משרד הבריאות אימץ את המלצת המועצה הלאומית למחלות ממאירות במחלוקת על מינוני הקיטרודה. חבל שהמחלוקת גלשה לעתים לפסים לא מקצועיים ולא ענייניים. חוזר המנכ"ל שפורסם מאוזן וקובע כללים כיצד לפתור מחלוקות דומות בעתיד".

נושאים קשורים:  פרופ' עידו וולף,  קיטרודה,  חוזר מנכ"ל משרד הבריאות,  פרופ' נחמן אש,  קופות החולים,  חדשות,  סרטן ריאות
תגובות