חדשות

לאורך כמה זמן מוגנים חולי סרטן מ- COVID-19 לאחר חיסוני בוסטר?

מחקר עוקבה שכלל מעל 73 אלף חולי סרטן בסינגפור בדק את תרומתם הקלינית של חיסוני הבוסטר להגנה על החולים מפני סיבוכי קורונה בזמן קבלת טיפולים אונקולוגיים או לאחר החלמה. הנה התוצאות

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

חולי סרטן שמקבלים עד ארבע מנות חיסון mRNA נגד נגיף הקורונה מוגנים מפני סיבוכים קשים של המחלה שעלולים להגיע עד מוות, וההגנה הזו נמשכת לפחות חמישה חודשים לאחר קבלת החיסון. כך עולה ממחקר עוקבה ארצי שנערך בסינגפור ופורסם בשבוע שעבר בכתב העת JAMA Oncology.

החוקרים מציינים כי למרות שחולי סרטן נמצאים בסיכון להסתבכות אם הם נדבקים ב-COVID-19, יש מעט מחקרים שפורסמו לגבי יעילות החיסון בקבוצה זו בשל אימונוגניות לא אופטימלית וירידה ביעילות חיסונים שתוארו במחקרים קטנים.

לפיכך, החוקרים ביקשו לבדוק את יעילות החיסון נגד COVID-19 בחולי סרטן על ידי בדיקת שיעור המקרים של מחלות חמורות שהוגדרו כאשפוז ומחלה קשה, שכרוכה בדרישה לתוספת חמצן, טיפול נמרץ או מוות שאירעו לאחר הדבקה בקורונה, והקשר שלהם למספר מנות החיסון שקיבל המטופל ולירידה בהגנה שהחיסון מספק לאורך זמן.

מחקר עוקבה ארצי פרוספקטיבי כלל 73,608 חולי סרטן (23,217 מתוכם חולים בשלב קבלת טיפולים פעילים ו-50,391 מחלימים) ו-621,475 אנשים בקבוצת ביקורת. המחקר בוצע על פני שתי תקופות זמן שבהם אנשים חלו בזני קורונה מסוג דלתא ואומיקרון.

הממצאים הראו כי החיסון השלישי והרביעי סיפקו הגנה מצטברת בשתי הקבוצות. לא נצפתה ירידה משמעותית בהגנה מפני מחלה קשה חמישה חודשים לאחר מנת החיסון השלישית והרביעית.

לסיכום, התוצאות הן עדות לכך שהבוסטרים תורמים קלינית להגנה על חולי סרטן מפני סיבוכים של קורונה הן בזמן קבלת טיפולים או לאחר החלמה וכל מנה של בוסטר מספקת להם הגנה קלינית משמעותית, שנמשכת לפחות חמישה חודשים לאחר המנה השלישית או הרביעית.

נושאים קשורים:  מנת בוסטר,  חולי סרטן,  קורונה,  חיסונים,  19-COVID,  חדשות,  מחקרים,  סינגפור
תגובות