מינויים

שורת מינויי בכירים ברמב"ם

מינויים חדשים לתפקידי ניהול במכון לרדיותרפיה, ביחידה לדימות הבטן והאגן, ביחידה לאימונותרפיה תאית וביחידה לטיפול עור בלייזר, במרכז הרפואי רמב"ם

מימין לשמאל: ד"ר סובחי עבאדי, ד"ר זיאד חמאיסי, ד"ר עפרת ביאר-כץ וד"ר סלאם בלאן. צילום: דוברות רמב"ם

במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מדווחים על שורת מינויים ובעלי תפקידים חדשים: ד"ר סאלם בלאן מונה לתפקיד מנהל המכון לרדיותרפיה; ד"ר סובחי עבאדי מונה למנהל היחידה לדימות הבטן והאגן; ד"ר עפרת ביאר-כץ מונתה למנהלת היחידה לאימונותרפיה תאית; וד"ר זיאד חמאיסי מונה למנהל היחידה לטיפול עור בלייזר.

ד"ר סאלם בלאן, מנהלו החדש של המכון לרדיותרפיה ברמב"ם, סיים בשנת 1996 את לימודי הרפואה בטורינו שבאיטליה. עם חזרתו ארצה הוא התמחה באונקולוגיה ברמב"ם וסיים את התמחותו בשנת 2005. בשנים 2015-2016 עבר השתלמות בגידולי ראש-צוואר בבית חולים Princess Margaret בטורונטו, קנדה.

החל משנת 2013 מנהל ד"ר בלאן את היחידה האונקולוגית לגידולי ראש-צוואר ברמב"ם ומשנת 2017 הוא מנהל את תחום הקרינה באגף האונקולוגי, כשבין השנים 2006 ל-2015 הוא יסד וניהל את מכון הקרינה בבית החולים "אוגוסטה ויקטוריה" בירושלים.

פרופ' בלאן הינו פרופ' חבר קליני בבית ספר לרפואה של הטכניון, מחבר ושותף ליותר מ-60 מאמרים כולל גם פרקים בספרים, שותף בפרוטוקולים בינלאומיים לבדיקת תרופות חדשות בגידולי ראש-צוואר ויזם של פרויקטים מחקריים-קליניים, מקוריים בארץ.

לפרופ' בלאן יש מספר רב של תפקידים: הוא מכהן כיו"ר החוג הישראלי לגידולי ראש-צוואר, יו"ר ועד הבחינות ברדיותרפיה, חבר בוועדה לניסויים קליניים של משרד הבריאות, חבר במועצה הלאומית לאונקולוגיה וחבר בוועדת מדדי איכות של משרד הבריאות.

ד"ר סובחי עבאדי, שמונה לניהול היחידה לדימות הבטן והאגן ברמב"ם, הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים. הוא התמחה ברדיולוגיה אבחנתית ברמב"ם, יצא להשתלמות עמיתים בתחום ההדמיה המתקדמת של הלב באוניברסיטת טורונטו והשלים השתלמות נוספת בתחום הדמיית הבטן והאגן באוניברסיטת מקגיל שבמונטריאל, קנדה.

מאז חזרתו לרמב"ם בשנת 2010 הוא מכהן כרופא בכיר במחלקה לדימות רפואית ברמב"ם. בשנת 2014 הוא מונה למנהל שירות דימות מתקדם של הלב. ד"ר עבאדי הוא בעל מינוי אקדמי, מרצה קליני בטכניון, פעיל בחוג לרנטגן בטכניון, פרסם עשרות מאמרים בעיתונות המקצועית והציג בעשרות כנסים מקומיים ובינלאומיים.

תחומי העניין המקצועיים של ד"ר עבאדי הם: הדמיה מתקדמת של הלב ב-CT ו-MRI, הדמיית הכבד, דרכי העיכול ודרכי המין והשתן ב-CT ו-MRI וביצוע פעולות אבחנתיות וטיפוליות מונחות אולטרסאונד.

ד"ר זיאד חמאיסי, שמונה למנהל היחידה לטיפול עור בלייזר בבית החולים, סיים את לימודי רפואה בטכניון בשנת 2001 ובהמשך התמחה במחלקת עור ברמב״ם. החל משנת 2006 הוא משמש כרופא בכיר במחלקה עור והחל משנת 2013 הוא אמון על תכנית התמחות מתמחים (Program director).

החל משנת 2006 עבר ד"ר חמאיסי מספר רב של השתלמויות בתחום הלייזר והרפואה האסתטית במרכזי הוראה מובילים בארץ ובחו"ל. בשנת 2018 הוא הקים את מרפאת הלייזר, מהמתקדמות בארץ לטיפולים בלייזר ובמחלות עור. עוד הקים ופיתח במסגרת מחלקת עור מספר מרפאות ייחודיות, בהן מרפאת המנגיומות ומרפאת הידרדניטיס.

ד"ר חמאיסי מוביל מחקרים בתחום הלייזר, כולל סטודנטים לתואר MD ומתמחים לעבודות מדעי יסוד, לצד מחקרים קליניים מסחריים בתחום הידרדניטיס. הוא פרסם מספר רב של מחקרים בעיתונים המובילים ברפואת עור, אשר זיכו אותו במינוי מרצה בכיר בפקולטה לרפואה של הטכניון.

ד"ר חמאיסי פעיל מאד גם בהוראת סטודנטים לרפואה בשנים הקליניות, וזכה על כך במרצה מצטיין. הוא מרכז בהצלחה רבה את לימודי המשך ברפואת עור בפקולטה לרפואה של הטכניון ומרצה מבוקש בכנסים ובוובינרים בתחום התמחותו.

ד"ר עפרת ביאר-כץ, שמונתה למנהלת היחידה לאימונותרפיה תאית, היא בוגרת הפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה וכמו כן, דוקטור לפילוסופיה בטכניון (MD, PhD).

ד"ר ביאר-כץ השלימה התמחות ברפואה פנימית בבית החולים בני ציון בחיפה ותת-התמחות בהמטולוגיה והשתלות מח עצם בבית חולים רמב"ם. בהמשך השלימה התמחות על (2018-2020) בתרפיה תאית וטיפול בתאי CAR-T במרכז לאימונותרפיה תאית באוניברסיטת פנסילבניה, ארה"ב. מאז חזרתה ארצה היא מובילה את שירות התרפיה התאית, תחילה במרכז הרפואי איכילוב והחל מסוף שנת 2022 ברמב"ם.

תחומי ההתעניינות של ד"ר ביאר-כץ הם טיפול בתאי CAR-T, טיפול בחולי לימפומה והשתלות מח עצם. כמו כן, היא משמשת כ-PI של מעבדת CAR-T אשר חוקרת ומקדמת יצירת תאי CAR-T חדשים, חקר מיקרו-סביבת הגידול ומודיפיקציות גנטיות בטכנולוגיות חדשניות.

פרופ' מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, בירך את עמיתיו על המינויים המכובדים וציין בשם הנהלת בית החולים: "שורת המנויים המבורכת מבטיחה שהקריה הרפואית רמב"ם תמשיך את מסורת הענקת הטיפול המתקדם והטוב ביותר לציבור המטופלים בה גם בשנים הבאות".

נושאים קשורים:  ד"ר סאלם בלאן,  ד"ר סובחי עבאדי,  ד"ר זיאד חמאיסי,  ד"ר עפרת ביאר-כץ,  מינויים,  רמב"ם,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
13.03.2024, 19:24

לאבא שלי יש סולם, מגיע הוא עד השמיים.

אנונימי/ת
13.03.2024, 20:18

התגובה על הסולם של אבא = קנאה פסולה. אני מבי"ח אחר ולא מכיר את ד"ר ביאר כץ אבל אבא לא יכול ללמוד רפואה כולל PhD ופלושיפ בפנסילבניה במקומך. רפואה זה לא קומבינה בעירייה, פה צריך לעבוד בשל להתקדם ונשמע שהיא עבדה קשה

אנונימי/ת
13.03.2024, 20:51

שלחו את זה לטועני האפרטהייד. מברוק לכל המינויים