חדשות

משא ומתן על תוספת שכר לרופאים בעקבות המלחמה

הר"י ומשרדי הבריאות והאוצר דנים על תוספת "שכר מלחמה" בשיעור של 10%-15% לרופאים במקצועות פסיכיאטריה, שיקום ורפואה משפטית, כמו גם עבור משמרות ארוכות במקצועות אחרים

רופאים במכון לרפואה משפטית באבו כביר בתל אביב. מקצוע במצוקה. צילום חיים גולדברג/ פלאש 90

בהר"י דורשים תוספות שכר בעקבות המלחמה לרופאים בתחומים שהוגדרו כמצויים במצוקה קיצונית ובמצב חירום: פסיכיאטריה, שיקום ורפואה משפטית. כך פרסם אמש רן רזניק בעקבות דיון שהנחה בוועידת המחר מטעם ישראל היום בהשתתפות בכירים ממערכת הבריאות.

מדובר בתוספות שכר של בין 10% ל-15% שיינתנו בהסכם שכר מיוחד שייחתם בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר והמדינה. ההסכם יכלול גם תוספות מיוחדות למלחמה לכלל הרופאים על עבודה במשמרות ארוכות, משמרות לילה ועוד. הסכם השכר המיוחד נדון בימים אלה בין משרד הבריאות וראשי ההסתדרות הרפואית ועדיין לא נחתם בשל מחלוקות בין הצדדים. זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שבה יינתנו תוספות שכר לרופאים בישראל בעקבות מלחמה.

ד״ר  זאב פלדמן, יו״ר ארגון רופאי המדינה, אמר בדיון כי "המצוקה במערכת הבריאות הציבורית קשה מאוד. למשל, יש רק כ-20 רופאים שמטפלים בכלל נכי צה"ל, זה כולל אישור התרופות ואישור האביזרים. אנחנו עכשיו במו"מ עם המדינה כדי לגייס עוד 20 רופאים - זה יעשה מהפך בטיפול בנכי צה''ל". עוד אמר פלדמן כי "יש צורך אדיר בגיוס פסיכיאטרים במדינת בעקבות  ההזנחה של מערך הפסיכאטריה במשך שנים רבות. אנחנו נמצאים במו"מ לא רק על שלושת המקצועות עם המצוקה הקשה ביותר, אלא גם על השחיקה של כלל הרופאים שלא יוצאים לחופשות ועובדים משמרות ארוכות".

פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי באשקלון, אמר בדיון כי בתי החולים בפריפריה מתקשים להביא רופאים מהשורה הראשונה, "וזה קשה גם מעבר לדרישות השכר... לתושבים בפריפריה מגיעה אותה רפואה ציבורית כמו בכל מקום בארץ זו חובתנו  כאשר התקציב לרפואה הציבורית אינו מספק את הצרכים כוח אדם תשתיות וטכנולוגיה״.

איל גבאי, יו"ר קופת חולים מאוחדת, הוסיף: "הדרך היא לא לשפוך עוד כסף אלא לשים את הכסף במקום הנכון כאשר תחרות מייצרת יותר בריאות והמדינה פועלת נגד תחרות בפריפריה בין קופות החולים. אם אני משלם לרופא יותר שכר, הוא מוכן לעבוד יותר שעות ויותר קשה וזה מייצר עוד שעות רפואה במדינת ישראל וזה מה שחשוב. משרד הבריאות צריך למשל לעודד אותנו להיכנס לירוחם, שדרות ודימונה. אנחנו צריכים לעבוד על תפוקות ולא על תשומות״.

נושאים קשורים:  תוספת שכר,  הר"י,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  חדשות,  יישראל במלחמה,  שכר רופאים
תגובות