ערוץ האימונואונקולוגיה

קורלציה בין חתימה גנטית לתוצאות קליניות במטופלים עם סרטן קיבה מתקדם המטופלים בפמברוליזומאב

מחקר מצא, כי חתימות גנטיות של תגובות אימונולוגיות מסויימות קשורות בתועלת קלינית מטיפול נוגד PD-1 בפברוליזומאב בחולים עם סרטן קיבה מתקדם.

19.07.2015, 13:19
ניסוי ופיתוח תרופות (צילום: אילוסטרציה)

פמברוליזומאב, נוגדן מונוקלונלי נוגד PD1, הראה פעילות אנטינאופלסטית בסרטן קיבה מתקדם. במחקר זה נבדקו הקשרים בין תוצאות קליניות בחולים עם סרטן קיבה מתקדם הרשומים ב-KEYNOTE-012 (מחקר עוקבה רב מרכזי פאזה 1 של פמברוליזומאב בחולים עם גידולים PD-L1+), לבין 4 ביטויים גנטיים אימונולוגים הכוללים איתותים קשורי אינטרפרון מלימפוציטים T והצגת אנטיגנים.

ב-33/39 מטופלים ניתן היה להפיק RNA באיכות מספק בשביל המחקר. ה- RNA הופק מדוגמיות מקובעות פורמלין מונחות בפרפין ונותח על ידי מערכת NanoStringnCounter. ההיפותזה נבדקה על 4 חתימות גנטיות מוגדרות מראש (אינטרפרון גמא, איתות רצפטור לימפוציטים Tי, Expanded-immune ו-Denovo), אשר גובשו מניתוח נתונים מחולים מלנומה ולפני קישור למידע כלשהו לתוצאות קליניות.

במטופלים עם מידע מ-NanoString  ORR היה 30%. עבור ORR, כל 4 החתימות הראו P קטן מ-0.1 (ראה טבלה). עבור PFS, כל החתימות השיגו
P<0.05. כל החתימות הראו תבנית כללית, שבה מטופלים ללא חתימות אלו לא הראו תגובה לטיפול. ניתוח ROC מציע כי סף החיתוך הקשור ל-Youden Index של עקומת ה-ROC עבור חתימת אינטרפרון גמא הפיק יחס מנבא חיובי של 45%, עם יחס מנבא שלילי של 92%.

החוקרים הסיקו, כי חתימות גנטיות של תגובות אימונולוגיות מסויימות קשורות בתועלת קלינית מטיפול נוגד PD-1 בפברוליזומאב בחולים עם סרטן קיבה מתקדם.

2

מקור:
Correlation of gene expression signatures and clinical outcomes in patients with advanced gastric cancer treated with pembrolizumab (MK-3475). Veena Shankaran
3026

נושאים קשורים:  פמברוליזומאב,  PD1,  סרטן קיבה,  RNA,  תגובות אימונולוגיות,  מחקרים
תגובות