חדשות

האיגוד האירופי המוביל בחקר הסרטן קיים את הכנס השנתי שלו בישראל

פרופ' אירית בן אהרון, ראש אגף אונקולוגיה ברמב"ם, שאירחה את כנס EORTC: "זוהי זריקת עידוד ואופטימיות למצב בישראל - טובי החוקרים רואים בה מדינה שחשוב להדק עימה את הקשרים בתחום המחקר והפיתוח"

פרופ' בן אהרון עם חוקרים מובילים בכנס הבינלאומי צילום: דוברות רמב"ם

EORTC, האיגוד האירופי מהחשובים בעולם בתחום חקר הסרטן, קיים בסוף השבוע האחרון את הכנס השנתי של קבוצת ממאירויות מערכת העיכול (Gastrointestinal Tract Cancer Group) בישראל. זאת הפעם הראשונה מזה יותר מעשור שגוף המחקר, המשתף פעולה עם 750 מוסדות מחקר ב-48 מדינות בעולם, מקיים את הכנס השנתי שלו מחוץ לאירופה.

"דווקא בימים אלה, כשישראל נמצאת בכותרות הבינלאומיות במקום מאתגר, אנחנו מקבלים זריקת עידוד ואופטימיות מכך שטובי החוקרים רואים בישראל מדינה שחשוב להדק עימה את הקשרים בתחום המחקר והפיתוח", אמרה פרופ' אירית בן אהרון, ראש אגף אונקולוגיה ברמב"ם, שאירחה את הכנס. היא סיפרה כי לכנס הגיעו רופאים חוקרים הנמצאים בחוד החנית של המחקרים הקליניים בתחום.

פרופ' בן אהרון, המכהנת גם כראש כח המשימה למחקר סרטן בצעירים באיגוד האירופאי, אמרה כי ה-EORTC חלוץ במחקרים על השפעת הסרטן והטיפול בו על תוחלת ואיכות החיים של החולים, מחקריו הובילו לפיתוח פרוטוקולים בינלאומיים חדשים ולסטנדרטים בביצוע מחקרים קליניים בתחום הסרטן. "זהו ארגון מוביל שמחקרים רבים פורצי דרך בתחומים שונים באונקולוגיה יצאו מבית היוצר שלו ושינו את הפרדיגמה הטיפולית, ובכללם טיפולים אימונותרפיים מתקדמים ואחרים", ציינה.

EORTC מחולק לקבוצות לפי סוגי הסרטן השונים ולכוחות משימה לנושאים רוחביים. בכוח המשימה העוסק בממאירויות בצעירים נחקרות מגמות העלייה המטרידה של סוגי סרטן מסוימים כסרטן מעי ואחרים אצל צעירים וסוגיות הקשורות לאוכלוסיה זו, כגון השפעה על הפוריות, תופעות לוואי לטווח ארוך ודרכי מניעה ואבחון בעיקר בסרטן מעי גס בצעירים.

ביומיים הראשונים של הכנס התקיימו דיוני הקבוצה בדלתיים סגורות וביום השלישי נערך כנס בדן אכדיה בהרצליה שבו השתתפו מרבית הרופאים והחוקרים הפועלים בתחום סרטן מערכת העיכול בישראל.

הכנס כלל דיון בדילמות טיפוליות והרצאות על חידושים וחדשנות בתחום. בין השאר דיברו על השילוב המולטידיספליניארי של מומחים מתחומים שונים, באונקולוגיה, כירורגיה ובתחומים קליניים נוספים, כדי להבטיח שהמטופלים יקבלו את הטיפולים היעילים והמתקדמים ביותר, ועל פיתוח הטיפולים העתידיים בשילוב עם חוקרי סרטן מובילים בביולוגיה ובבינה מלאכותית.

בכנס השתתף פרופ' פלוריאן לורדיק, נשיא האיגוד הבינלאומי לסרטן קיבה ומנהל מרכז הסרטן באוניברסיטת ליפציג שבגרמניה, החתום על יותר מ-350 מאמרים בתחום. משתתפים נוספים היו פרופ' מרקוס מוהלר, ראש קבוצת ה-EORTC בתחום ומנהל האונקולוגיה של מערכת העיכול באוניברסיטת מיינץ, גרמניה, שהוביל מספר רב של מחקרים קליניים בשימוש בשיטות טיפוליות מתקדמות כמו אימונותרפיה לטיפול בסרטן של מערכת העיכול ומעורב בפיתוח טיפולים אימונותרפיים חדשים וממוקדים.

נושאים קשורים:  כנס רפואי,  פרופ' אירית בן אהרון,  חקר הסרטן,  חדשות
תגובות